Aselec

Simon colabora en la mesa redonda

Simon col·labora en la taula redona “Interiorisme davant el repte de la Intel·ligència Artificial” organitzada per Decotherapy

Simon, companyia líder en material elèctric i referent en disseny d’il·luminació, va participar el divendres 14 de juliol en la taula redona “Els professionals del disseny davant el repte de la Intel·ligència Artificial”. Aquesta trobada es va celebrar a l’Auditori de CaixaBank Day One, a Barcelona, organitzada per la plataforma de disseny d’interiors Decotherapy, empresa líder en serveis de decoració digital.

Representants del sector del disseny d’interiors van analitzar la implementació de la Intel·ligència Artificial (IA), la qual suposa un canvi social i econòmic considerat com la 4a revolució, amb implicacions laborals i ètiques que impacten en tots els sectors. Així doncs, es van abordar els desafiaments i oportunitats en termes d’adaptació a aquesta nova tecnologia, amb solucions automàtiques i canvis en els processos de disseny.

Salvi Plaja, Chief Design & Sustainability de Simon i president del FAD va compartir taula amb Isern Serra, dissenyador de l’Estudi Isern Serra; Ana Lozano Portillo, arquitecta i CEO de Valenthia Strategy; Carlos López Ullod, CEO de Grup AIA i Gracia Cardona, CEO de Decotherapy. La periodista Marta Tamayo va moderar l’esdeveniment, reunint un públic de dissenyadors d’interiors, arquitectes i altres professionals del sector.

“Sempre comencem amb el corrent distòpic, des de la por, i a més és la primera vegada que els professionals qualificats es veuen atacats”, indica Ana Lozano, arquitecta i business angel, que es mostra optimista amb la IA “que ha arribat per a quedar-se i no llevarà llocs de treball, equilibrarà les forces de gènere en sectors com la construcció, eliminant tasques repetitives i físiques”. Ana Lozano, que lidera el grup d’investigació en Arquitectura Generativa i Intel·ligència Artificial del Clúster de l’Edificació considera que la IA també ens permetrà “recrear formes que fins ara ens semblaven impossibles”.

La tecnologia obri les portes a la democratització del disseny “el que no està malament”, apunta el dissenyador Isern Serra, que ressalta la importància de les persones “la figura del DJ no ha desaparegut perquè hi ha una part de direcció i de relació amb el públic que no es pot substituir”. En aquest sentit, Salvi Plaja indica que les persones són el centre “en Simon portem temps utilitzant IA en la generació de serveis per a les persones i des del FAD estem vetlant per tot el relacionat amb les aplicacions de generació de contingut, tots els drets que hi ha darrere, com d’invasiu serà per a la professió i tota la qüestió ètica”.

La IA promet ser una eina imprescindible per als dissenyadors d’interiors “pot encarregar-se de tasques repetitives com la selecció de producte, facilitar-nos el procés creatiu donant-nos material d’inspiració i proporcionar-nos una major interacció del client que pot experimentar amb diferents eines i aterrar les seues idees”, indica Gracia Cardona, matisant que aquestes aplicacions digitals per a usuari final no substitueixen al professional que continua tenint el valor de la creativitat.

La creativitat i una possible homogeneïtzació dels dissenys ha centrat part de la conversa “les màquines són millors que nosaltres processant dades, però nosaltres som els creatius, per exemple, costa molt que un programari entenga la ironia”, planteja Carlos López Ullod, CEO de Grup AIA, empresa pionera de IA fundada en 1988 que també posa de manifest la saturació d’aplicacions de IA “cada setmana hi ha una nova i moltes vegades no sabem bé què aporta”. Una tendència que Gracia Cardona, CEO de Decotherapy, considera que, en moltes ocasions, és més una estratègia de màrqueting que una Intel·ligència Artificial real amb utilitat per a les persones. “El disseny ha de pensar en la persona, què necessita per a viure millor i, en aqueix sentit, hem d’encaminar els desenvolupaments de IA”, conclou.

Ana Lozano i Carlos López Ullod han ressaltat la possibilitat que Espanya, especialment Catalunya, es convertisca en pionera en el desenvolupament de la IA, gràcies al talent en el desenvolupament de IA que impulsa el creixement del sector de les indústries creatives, amb múltiples aplicacions en àrees enfocades en la creació.

Amb una visió clara cap al futur i un fort compromís amb la divulgació de la llum, Simon impulsa el coneixement i l’avanç tecnològic. La marca secunda activament el desenvolupament de la IA per a millorar i facilitar els serveis destinats a les persones. Reconeixent el potencial transformador d’aquesta tecnologia, Simon treballa perquè beneficie a la societat, brindant solucions innovadores que milloren la vida de les persones en diferents aspectes.

FENIE FIECOV Colaboradores ASELEC Fenie Energía Generalitat Diputació de València IVACE U.E. Fundación Fenie Energía